Bilfrakt

    4 sign, case, header

    I Västerbotten är Bilfrakt välkända inom transport, logistik och entreprenad och har varit det under lång tid. I ett led att stärka varumärket och att skapa mer effektfull kommunikation fick CC Media möjlighet att bistå Bilfrakt med nytt grepp kring marknadsföring, en ny webbplats samt uppdateringar och revideringar i varumärkets uttryck.

    Vår roll

    Kommunikationskoncept Sociala medier Grafisk profilering och formgivning Webbplats med webbshop

    Uppdrag

    Bilfrakt har sedan 1940talet varit en stark spelare på den norrländska transportmarknaden med deras omfattande utbud av logistikoch entreprenadtjänster samt produkter inom grus, sand och jord. Bilfrakt kontaktade CC Media för att dels ta ett övergripande tag i varumärkesuttrycket, dels att ta fram en ny webbplats med möjligheten för besökare att kunna köpa produkter direkt på hemsidan.

    Omfattning

    Uppdraget från Bilfrakt bestod av flera olika delar och har löst av varandra under olika faser av det övergripande perspektivet. Under arbetets gång har uppdraget inkluderat en ny webbplats med webbshop, vägledning och grafisk hantering av sociala medier, konsultation och workshop kring övergripande varumärkesarbete samtlättrevidering av Bilfrakts grafiska profilering.

    Resultat

    Webbplatsen har byggts för att besökare ska kunna köpa grus, sand och jord direkt på webben, vilket kan levereras från Bilfrakts lokala täkter (beroende på produkt) runt om i Västerbotten. Under arbetets gång har CC Media också hållit föreläsningar kring varumärkesarbete samt workshops runt detsamma. Bilfrakt har också fått en lättare uppfräschning av logotyp och färgsättning av varumärket.

    Fler case

    Det som tidigare hette Automattolerans var på väg in i större skifte inom verksamheten och de såg därför behovet av att profilera om sig för att etablera sig själva som nästa generations företag. De hade redan namnet Smejtec men sökte vår hjälp att ta fram hur de skulle se ut, hur de skulle framföra sig själva och hur det hela skulle paketeras.

    Läs mer om caset

    Framför allt efterfrågades en ny hemsida där produkter och tillbehör skulle kunna visas på ett överskådligt och lättillgängligt sätt. Skog & Trädgård i Umeå ville också ha en ny logotyp och visuell profilering för bättre företagsrepresentation. Befintlig hemsida och befintlig logotyp ansågs vara utdaterade och det var dags för ett nytt steg i varumärkesarbetet.

    Läs mer om caset

    Som proffs på profilering och med kontor lokalt i hela Sverige är 4Sign en rikstäckande kedja av profileringsexperter som tillhandahåller ett omfattande utbud av profileringsutbud och profileringstjänster. Vi fick möjligheten att hjälpa 4Sign med koncept och strategi för kommunikation samt har bistått i omdesign av 4Signs visuella varumärke.

    Läs mer om caset
    CC Mediakonsult

    090 202 32 20

    kontakt@ccmediakonsult.se

    Industrivägen 16B
    901 30 Umeå

    © Copyright CC Mediakonsult AB   |   Org.nr 559190-0633