Smejtec

    Smejtec case header

    Företagets namn Smejtec är hämtat från en plats kallad Smejskola vid Öreälven i Agnäs. Smejtecs ägare Erik är född och uppvuxen i byn Agnäs och det var hans farfars far Jakob Nygren som för länge sedan drev en smedja på den plats som lokalt kallas för Smejskola. På sätt och vis kan man säga att metallbearbetningen har sitt ursprung i både familjen och i bygden. Idag tillverkar Smejtec detaljer och komponenter i metall med moderna metoder och tillvägagångssätt för hög precision, hög kvalitet och effektiv produktion.

    Vår roll

    Grafisk profilering och formgivning Profilkläder och trycksaker Sökmotoroptimerade texter Webb

    Slide
    Före
    Före
    Efter
    Efter
    Dra i reglaget för att se resultatet

    Uppdrag

    Vi blev ombedda att hjälpa till att ta fram ett varumärke som skulle andas hög kvalitet och Skandinavien. Företaget som kontaktade oss var i prototypfasen för sina produktioner och vi fick nöjet att ta del av bakomliggande tankar och idéer till produkterna och varumärket. Med det med oss i bagaget stod det klart för oss att vi ville berätta en bra historia med varumärket.

    Omfattning

    Inledningsvis omfattade uppdraget strategisk kommunikationsgrund för varumärket, grafisk profilering och formgivning, webb samt en hel del storytelling. Det utvecklade sig under uppdragets gång till att även inkludera marknadsföringsmaterial i tryckt form.

    Resultat

    Varumärkets fanbärare logotypen lyfter fram vad Fyri representerar genom trä och eld, och i kombination med typografin cementeras en utpräglad skandinavisk design. Det i sin tur förstärks både genom formgivning och varumärkets visualisering i tryckt och digital form. Med rik kommunikativ botten i språkdräkt och storytelling kommer Fyris beståndsdelar samman som ett starkt varumärke med distinkt och trygg röst.

    Fler case

    Framför allt efterfrågades en ny hemsida där produkter och tillbehör skulle kunna visas på ett överskådligt och lättillgängligt sätt. Skog & Trädgård i Umeå ville också ha en ny logotyp och visuell profilering för bättre företagsrepresentation. Befintlig hemsida och befintlig logotyp ansågs vara utdaterade och det var dags för ett nytt steg i varumärkesarbetet.

    Läs mer om caset

    Som proffs på profilering och med kontor lokalt i hela Sverige är 4Sign en rikstäckande kedja av profileringsexperter som tillhandahåller ett omfattande utbud av profileringsutbud och profileringstjänster. Vi fick möjligheten att hjälpa 4Sign med koncept och strategi för kommunikation samt har bistått i omdesign av 4Signs visuella varumärke.

    Läs mer om caset

    I Västerbotten är Bilfrakt välkända inom transport, logistik och entreprenad och har varit det under lång tid. I ett led att stärka varumärket och att skapa mer effektfull kommunikation fick CC Media möjlighet att bistå Bilfrakt med nytt grepp kring marknadsföring, en ny webbplats samt uppdateringar och revideringar i varumärkets uttryck.

    Läs mer om caset
    CC Mediakonsult

    090 202 32 20

    kontakt@ccmediakonsult.se

    Industrivägen 16B
    901 30 Umeå

    © Copyright CC Mediakonsult AB   |   Org.nr 559190-0633